7. feb. 2013

Morsdag og fastelavn på søndag

Hva skal du lage til morsdagen? Må du lage kake til deg selv kanskje? Det må jeg, men jeg gleder meg til den dagen datteren min er stor nok til å lage kake til mor. Det blir koselig.
Men enn så lenge får jeg lage kake til meg selv, og jeg lurer nå på hva jeg skal lage.?
Det er jo fastelavn også den dagen, så boller MÅ jeg bake.
Disse bollene farget jeg grønn, med mandelfyll og rosakrem i midten. Godt var det!
             

Prøvde å finne noe inspirasjon, andre måter å lage/pynte kaken/bollene på.

Fastelavns boller/semlor blir sånn som det er, men fant en litt annen vri i "Manuelas hjemmebakst", og oppskrift på semlor på bloggen charls.no og leila.se. Semlor skal jeg lage denne gang, jepp!!

Det øverste bildet er fra bloggen passionforbaking.com, veldig søte fastelavnsboller. En veldig fin og annerledes måte å dele opp bollene på og med vaniljekrem i midten. Mmmm...nam!



Disse bildene under vet jeg ikke helt hvor jeg fant, skal prøve å finne de igjen på Google :-)


Synes denne kaken var så søt med flagg og greier... MOM!



Og disse utrolig søte kakene må jeg også finne igjen på Google...lagret ikke nett adressen med bildet denne gangen. Gikk litt fort.




Whoopie pies har jeg veldig lyst til å lage nå, enten sjokolade eller red velvet.



Fra mørke til lyse nyanser, fint fint! Vil lage sånn og.... :-)






Whoopies med sjoko-ganache og cherries på toppen, nice!


Denne kaken er så flott. Utrolig pent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...