12. okt. 2010

Sunne lunsj muffins!

Jeg har bestemt meg for å minske kakebakinga!
Kom over denne muffins oppskriften i en bok jeg har.
Det er jo bedre å lage mat muffins istedenfor søte kakemuffins til hverdags:-P
Og disse er jo supre å ha med som matpakke!

Jeg har gått litt bort fra den oppskriften jeg fant og gjorde den om litt, brukte det jeg hadde i kjøleskapet. Dette ble sluttresultatet!
 Grønnsak muffins
  • 4 egg
  • 6 ss matyoghurt
  • ca.1/2 dl olivenolje
  • 2 gulrøtter
  • halv squash
  • litt purre
  • halv paprika
  • 5 dl havregryn
  • 2 dl sammalt hvete
  • 1 ts paprika krydder
  • 1 ts cayenne krydder
  • salt og pepper
  • ost
  • Pisk egg, olje og yoghurt sammen i en bolle.
  • Gulrøttene og squashen kan enten kuttes i små biter eller være raspet. Jeg finner alltid frem rivjernet til mine grønnsaker så er jeg sikker på at de ikke blir plukket ut av noen barne fingre:-P
  • Bland grønnsakene i eggeblandingen.
  • Ha i krydder, mel, og havregryn. Alt blandes godt!

  • Du kan enten smøre muffinsbrettet og ta blandingen direkte oppi, eller bruke muffinsformer i papir oppi muffinsbrettet!
  • Dryss osten på toppen av muffinsene.


  • Stek muffinsene i ca. 30 min på 180 grader. Til osten på toppen blir gyllen brun!
  • La muffinsene hvile noen minutter før du tar dem ut av brettet. Avkjøles på rist.
Kan spises varme eller kalde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...