8. juni 2013

Leopard mønstret kake til konfirmasjon!

En litt annerledes konfirmasjonskake til en jente som vil ha noe spesielt. Fikk et ønske av en jente som ville ha leopard mønstret kake til dagen sin, da ble jeg litt skeptisk med en gang. Måtte gruble litt på hvordan jeg skulle gjøre det, men med litt research på nettet og youtube gikk alt veldig bra. Og det var ikke så vanskelig og komplisert som jeg hadde trudd. Og jeg lærte litt av hvert med dette prosjektet...
Jeg vil legge ut oppskriften på denne kaken i neste blogginnlegg.

Leopard kake med stor sløyfe
Det første jeg lurte på var hvordan jeg skulle få leopard mønsteret på kaken, jeg fant ut at det er to måter. Jeg brukte da den ene som var enkelt og rask. Male direkte på sukkerpastaen/fondanten. Jeg brukte pulverfarger fra Squires Kitchen, "Jet black", og så blandet jeg "Classic gold" og "Chestnut" sammen.


Men istedenfor å bruke cocoa butter (kakaosmør) prøvde jeg coconut oil (kokos olje) og det gikk også veldig bra! Kakao smør kan du kjøpe på helsekosten (litt dyrt) og kokos olje (billigere) kjøpte i en grønnsakbutikk, der de har alt mulig rart.


Og den store sløyfen som skulle være på kaken var jeg også usikker på hvordan jeg skulle gjøre. men med hjelp av denne videoen gikk det bra...
Jeg blandet inn CMC/Tylose inn i fondanten etter at jeg farget den i ønsket farge med pastafarge.
Hvis du er usikker på hvordan man stabler en kake eller noe, så kan du sjekke andre tutorials disse damene har.

Hvis det er noe du lurer angående dette så kan du legge igjen spørsmålet ditt i kommentarfeltet så skal jeg svare så fort jeg kan.

Ha en fin helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...