28. okt. 2010

Hvordan lage enkle marsipan roser til cupcakes?se her

 Denne formen fra Karen Davies er genial og veldig fin!
Det enkle er det beste mener nå jeg.:-)
Det du trenger er en form fra Karen Davies, finnes hos cacas.no, 
og marsipan eller fondant, finnes også hos cacas.no.
Jeg kjøper ferdig farget marsipan når jeg skal ha så lite som dette!
250 gram Marsipan fra Funcakes er fin å bruke til dette (kr.49,-).

Her har jeg brukt en singel rose form, finnes også som "tre små roser".
Jeg hadde ikke grønn marsipan til bladene , så jeg har kun lagd selve rosen.
 Ta en liten bit av marsipanen og gna, myk den opp litt. Form den til en ball.

Press så ballen ned i formen, pass på at du fyller alle kriker og kroker.Skal du lage de grønne små bladene også, tar du en veldig liten bit, og legger det der du ser de små blad detaljene. 
Det er umulig å gjøre noe galt med denne formen!
 Etterpå kan du eventuelt ta litt glitter støv på eller spraye med glitterspray, perle er veldig fin til alle farger!

Voila! A single rose for my cupcake!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...