4. mai 2011

Saftige kokosmuffins med bringebær

Jeg kjøpte en kakebok i Gøteborg, da vi var der i påsken.
Så mange fine oppskrifter på cupcakes, kaker og ostekaker. Anbefaler den boka!

Så i dag prøvde jeg en oppskrift på frasiga cupcakes. De var utrolig gode!!
Her kommer oppskriften:

Kokos cupcakes med hallon/bringebær
ca.12 muffins
 
125 g meieri smør, romtemperert
200 g sukker
3 egg, romtemperert
110 g mel, siktet
1/2 ts bakepulver
40 g kokos
3/4 dl fløte
ca.150 g bringebær
  • Sett ovnen på 180 grader.
  • Visp mykt smør.
  • Tilsett sukker, visp til luftig.
  • Tilsett egg, ett om gangen.
  • Tilsett siktet mel, bakepulver, kokos....bland alt inn.
  • Tilsett fløte.Rør om til alt er bra blandet.
  • Vent med bringebærene.

  • Finn frem muffinsbrettet, sett muffinspapirene i brettet.
  • Tilsett litt av røra, ca.1 ss, i muffinsformen.
  • Legg ca. 2 bringebær i hver form.
  • Fyll så muffinsformen til over halv full.
  •  Sett muffinsene i ovnen på 180 grader i ca.40 min...sjekk dem etter 30 min med en kakepinne.
  • La muffinsene kjøles 5 min i muffinsbrettet og så kjøles på rist. Muffinsene må være kalde før du tar på frostingen.

  • Begynn så å lage cream cheese frostingen...

Cream cheese frosting
60 g myk meieri smør, romtemp
160 philadelfia ost
2 ts kokosessens eller ekte kokosflinger
460 g melis


Garnering:
Store ferske bringebær
kokosflak, roasted - kan sløyfes


Jeg har drysset kokos over osteglasuren med bringebær på toppen

 Ha en fin kveld!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...