4. mai 2011

Prosjekt 17. mai kake

Tiden går fort nå og snart er sommeren her. Den var så vidt innom med noen gode varme solstråler i forrige uke. Vi får håper det blir bra vær på 17 mai...vi har lyst til å ta en tur med båten vår i Oslofjorden,  spise kake og grille på en av Oslo øyene. Elsker Oslo om våren og sommeren,  folket er heldig som har disse fine øyene vi kan dra til.
Jeg er så usikker på hvilken kake jeg skal lage til 17.mai, det må vel bli en som tåler å bli med på en båttur hvis det blir vær til det! Så jeg har googlet nettet...


Marsipankake, ikke så ideelt å ta med på tur.
På melk.no finner du oppskriften på denne marsipan kaken


Pavlova kake, tja, ikke så dum ide. Går jo ann å lage den i små posjoner.
Oppskriften finner du her

Eller hvorfor ikke bare lage enkle Muffins? Enkle å ta med på tur.
Oppskriften finner her på pickles.no
Det er vel ikke rips tid ennå er det vel? Vi får ta det man har i hagen eller finne noe annet i matbutikken.

Cupcakes, litt mer søtere enn muffins og mer kleen. men utrolig godt!
Mor Anny minikakeri
Jeg elsker Red velvet cupcakes med osteglasur. Her er noen jeg har lagd tidligere. Å bytte ut den røde pynten på toppingen med blå pynt, ja da har man fargene i det norske flagget:-)
Oppskriften på red velvet cupcakes finner du her.

Jeg  trur det blir noen muffins og kanskje en kake til, Pavlova! Og så har jeg lovet å lage favoritten, suksekake/suksessterte til Henriette for hun fortjener det:-) Så ja, Henriette den blir bare DIN:-) Ok kanskje jeg må ta en bit da...


Ha en super dag i sola!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...