20. sep. 2012

Navnefest for poden

Det har blitt dårlig med innlegg til bloggen den siste tiden...men jeg vil gjerne dele festhelgen i august med dere. Det var bryllup fredag og  navnefest for lille gutten vår søndag. Jeg lagde bryllupskaken og kakene til navnefesten. Syv kaker lagde jeg på en uke pluss alt av forberedelser til navnefesten, ikke noe jeg gjør hver uke så jeg var ganske stressa. Samtidig skulle jeg gjøre alt det andre som hører til i hverdagen og passe på minstemann og skolejenta mi...og mannen min jobber 24/7 så han kunne ikke hjelpe til så mye.

Kakene jeg lagde til navnefesten var brownies, ostekake, sjokoladekake og gulrot muffins.

Jeg pyntet sjokoladekaken med en bordekant i fondant og hvit elefant på toppen. Elefanten "hentet" jeg fra serviettene, la mønsteret over fondanten som jeg hadde kjevlet ca.5 cm tykk-
"Molden" som jeg brukte er fra Karen Davies, kjøpte den her. Veldig fin til å lage bordekant med eller som seperate figurer på kake/cupcakes.
Jeg har dessverre ikke tatt bilder underveis i kakelagingen og pyntingen, alt gikk så fort. Men er det noe du lurer på så bare spør...

 Kakestativene er fra Wilton, kjøpt hos Cacas.
Masse frukt er også viktig å ha fremme på bordet synes jeg...

Gavebordet til minsten
Vi valgte å holde en uhøytidelig og privat navnefest uten regi av human etisk forbund.
Og så lagde jeg selv en slags navnetavle til minstemann...

Jeg har tatt bort etternavnet og fødseldatoen på denne.
Har du arrangert privat navnefest for dine barn? Og hvordan gikk det?



Ha en fin dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...