2. okt. 2012

Min første bryllupskake

Mamma og kjærst´n giftet seg i august etter mange år som samboere. Samme helg som poden vår sin navnefest, så det ble mye kaker den helgen.

Endelig fikk jeg prøvd meg på en bryllupskake, enkelt og ikke altfor "dillete" skulle mamma ha. Lett å frakte er også viktig. Så det ble en "tripp, trapp, tresko" variant...

Bryllupskaken er i 3 forskjellige størrelser, den største på 25 cm er sjokoladekake, mellomste og minste på 20 og 15 cm er gulrotkaker. Alle er trekket med ekstra hvit marsipan fra Pals og blomster i fondant fra Wilton. Valgte å bruke blomstene i fondant siden den tørker raskere. Men det man må tenke på da er at fondanten må ikke i kjøleskapet, da blir den bløt. Så jeg tok på blomstene rett før servering siden jeg hadde tid til det.



Her er kaken uten blomstene...

Et tips! Hvis du skal dekorere kaken og ikke vil bruke mange hundrelapper på et snurrebrett (turntable) så bruk en fra Ikea (NOK 59,-)

Her er en marsipankake jeg lagde til min bestemor i full fart for noen uker siden...

Litt rar form på denne, formet som en halv ball. Ville prøve på noe annet enn bare den ordinære kakeformen.
Kaken er av sukkerbrød, med jordbær syltetøy og vaniljekrem. Trekket med ekstrahvit marsipan.




Ha en flott høstferie!


Anette

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...