5. okt. 2012

Kjøkkenets hete midtpunkt

Hvorfor koster det jeg vil ha så fryktelig mye. Men vil man ha noe spesielt så blir det vel sånn. Kjøkkenet er jo kjempe viktig i boligen, men å bruke NOK 100 000,- på en komfyr er ikke så vanlig her til lands.

Aga er min drømme komfyr, den er såååå fin og utrolig kul. Fins i flere varianter og farger.

AGAen kan gå på gass eller elektrisitet. Den har to eller fire ovnskammer som holder konstant varme i forskjellige temperaturnivåer. Fire-kammer varianten har stekeovn, langstekeovn, "småkoke"ovn og varmeskap.
Varmekilden har termostat, og sørger for at ovnen bruker minimalt med elektrisitet (evt gass) når den ikke er i bruk. AGAen er også godt isolert, slik at man ikke vil brenne seg ved berøring av overflaten. (Kokeplatene og inni ovnene er imidlertid smellvarmt!)
Fired Earth i Bygdøy Allé selger AGA og har dem utstilt i butikken. Der har dem også utrolig fine fliser.
Aahhh...VIL HA...VIL HA!!! Kan jo drømme, lurer på hvilken farge jeg ville valgt? Lys lilla eller sjøgrønn kanskje. Hadde jeg fått denne gratis hadde jeg tatt hva som helst... he he!

eller denne...


Utrolig bra med 4 varme kamre...praktisk!

Noen som vil gi meg en sånn til jul?

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...